Paradigma

http://jacobjanvoerman.nl/het-ontstaan-van-paradigmas-en-hoe-je-ze-aan-kunt-pakken/

Aan Jacob Jan,

Indertijd bij de Aquarius Samenzwering, hoe lang geleden…? werd er ook, als ik het goed heb van een Paradigma gesproken. Dit kwam ten minste vanmorgen in mijn herinnering toen ik je tweet onder ogen kreeg. Ik had nooit bij Paradigma aan iets kwalijk s gedacht. Maar nu na je stukje net herlezen te hebben denk ik te snappen wat je bedoelt.

Vallen de politieke partijen daar eigenlijk ook niet allemaal onder? En alle andere oorspronkelijk goedbedoeld opgezette groepjes van mensen met een ideëel doel voor ogen?

Oog hebben voor de levende Ziel. Op zoek naar de verloren Ziel.

ik ben wel blij dat je woorden geeft aan iets waar ik ook zo nu en dan tegen aanloop. Iets wat eigenlijk niet bestaat, althans niet tastbaar/meetbaar is, maar wel van het wezenlijkst belang.

Weet je hiermee gaf je mij ook ’n beetje bestaansrecht. En met mij misschien ook vele anderen. Als we met elkaar nu in grote getale snappen waar het om draait, kunnen we mogelijk op een nieuwe weg belanden die ons op de aarde uit deze impasse voert.

Mee eens? Of…toch net niet?

Groeten, Hanneke

2 thoughts on “Paradigma

  1. Dank. ik ben vereerd. Een hele blogpost, als brief aan mij.

    de onbewuste samenzwering is misschien nog erger dan de bewuste.
    dat we dingen doen, omdat we ze altijd zo doen, dat we vergeten zijn waarom we ooit zo deden.
    en inderdaad, ik denk dat de politiek er vol mee zit.
    ik ben het er mee eens omdat mijn partij het er mee eens is, of nog erger: omdat de tegenpartij het er niet mee eens is.
    bijna alle roep en schreeuw maar wat discussies , zijn discussies van mensen die gevangen zijn in hun paradigma.
    als we maar eens weer uit konden komen bij wat ons werkelijk bezield.

    “Zo zit de wereld niet in elkaar”, heb ik de afgelopen week weer tegen mijn hoofd geslingerd gekregen, toen ik iets moois opperde.

    Fijn dat er mensen zijn zoals jij. Die op zoek blijven naar wat echt is.

    dank daarvoor.

    • Bedankt. Vond het makkelijk om op de vorige en nu weer op deze manier te reageren. Weet nog niet of ik het op de blog
      zal laten staan.
      Op zoek niet alleen naar wat echt is, maar ook naar hoe nu verder. Maar ’t voelt ook beter als ’t echt is.
      Zie hoe de wereld en ook m’n kinderen “worstelen” ’t lastig hebben. De mens zal toch eens gaan veranderen,
      zich aan gaan passen aan andere omstandigheden. Heb ik me tenminste laten vertellen/ ergens gelezen of opgepikt.
      Veel is er al uitgeprobeerd.
      Laten we maar hopen dat ’n nieuwe weg ooit en nog “op tijd” allereerst gezocht en dan vervolgens gevonden wordt.
      Wie weet. Hartelijke groeten, Hanneke

Geef een reactie

