’n bekende bank.

De Génestet bank in Bloemendaal.

Bank met Gedicht van de G.

Er staat een gedichtje op:

De liefste Plek.

U heb ik uitgelezen

Mijn Bosch mijn duin en dal

Daar half mijn thuis mocht wezen

U eer ik bovenal.

———

’n ander “gedichtje”  van hem.

                                                                    “Wees U zelf, zei ik tot iemand,

                                                                     Maar hij kon niet, hij was niemand”.

Mijn moeder citeerde dit nog al eens. Of daar een aanleiding toe was, of dat ze er iets mee bedoelde, weet ik niet meer. We plozen het verder niet uit. Het leek alsof ik wel begreep wat er mee bedoeld werd. Het is dus niet zo, dat iemand niemand kan zijn. Iedereen is wel iemand. Denk dat het met tot “wasdom” komen te maken heeft en tot bewustzijn.

Over de Génestet:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Petrus_Augustus_de_Génestet

———

HJR

Geef een reactie

