Tot slot

Na het laatste kerkje bezocht te hebben en Saskia leek uitverteld, nam de chauffeur Niek ’t over. Waar we precies reden, ik weet het niet, richting Stad in elk geval, met Drente links van ons. Het bracht hem op de gedachte te gaan vertellen over het ontginnen van het veen aldaar.  Waarom had ik hem niet met mijn I-phone opgenomen? Hij deed een mooi verslag van hoe ’t allemaal daar gegaan was. Het betrof de historie van de Hoogerbrugges o.a. Ik voelde me wederom op ’t land van mijn familie. Natuurlijk wist ik dat wel, maar me zo op één dag van drie kanten a.h.w. gevoed te weten, gaf me ’n apart gevoel van er te horen.

Ede Staal: Doar bluit mien eerappellaand:

——

HJR

———

 

Geef een reactie

