Antwoord @Elja1op1

Was het er maar, Vroeger, twitter. Wat zou ik veel met anderen hebben kunnen overleggen. Of idealiseer ik deze tijd nu? Ik vond mezelf best een goede moeder, alleen, ja…wat alleen?

’t Was zoals het was. Ik vergeleek me om te beginnen met mijn moeder, die toen ik klein was verjaardagen altijd zo leuk wist te vieren. Dat wilde ik ook. Net zo, zo niet beter. Maar verder was ik mijn eigen maatstaf. De lat lag hoog. Ik kon er niet aan voldoen, in de verste verte niet.

Complimenten van anderen, of kritiek, eigenlijk is er geen verschil in het ontvangen ervan. Het is goed die eigen maatstaf, alleen ik moest wel realistisch leren zijn, leren wat ik aan kon, waar mijn, ja mijn grenzen lagen.

Maar toch, er zijn mensen die veel, zo niet alles beter kunnen. Dat geeft niet, tenminste als zij, en ik, wij allen dus gewoon om te beginnen ons zelf weten te zijn en vervolgens ook er  tevreden mee. Dat we niet elkaars verwachtingen proberen of hoeven na te komen e.d. En zeker ons niet door artikeltjes uit vrouwenbladen en tv. reclames ons op een verkeerde manier laten beïnvloeden.

Maar soms kan je het je inderdaad afvragen, zonder dat daar een antwoord op hoeft te komen: “Hoe doet ze het toch?”

———

HJR

 

Geef een reactie

