Matterhorn

 

Had het aangekondigd gezien, maar ’t leek me niets. Ik hou niet van  verkleedpartijen lol. Toevallig kwam het gisterenavond langs. Herinnerde me het toen weer. Had het allereerste begin gemist en daardoor weet ik nog niet hoe de mannen elkaar ontmoetten. Meteen al raar. Omdat ik het wilde snappen bleef ik om te beginnen kijken.

Het bleek bij nader inzien een aandoenlijk en integer schouwspel. Kan ik dat zo zeggen?

Het verhaalde hoe of het vroeger toeging in de dorpen en de kerken. De twee mannen groeiden er in die “surroundings” langzaam naar elkaar toe. Ze werden nauwlettend in de gaten gehouden door de overbuurman, tevens kerkvoogd.

Voor mij was vooral hoe het spel gebracht werd erg verrassend. Absurdistisch toneel geloof ik dat ze het noemen, maar dan wel op een heel subtiele manier gebracht. Wel mooi.

HJR (31-1-’16).

Geef een reactie

