“Dat wat overblijft”

image’t Was op twitter al langs gekomen, maar daarna door mij weer vergeten. Gisteren liep ik er tegenaan en kocht ik het, een heel klein boekje van Thomas Heerma van Voss. Leuk ook misschien om aan iemand bij gelegenheid terloops cadeau te geven, dacht ik nog. Ik had al iemand op het oog. Alleen wel even eerst zelf nog lezen. Dat nu gedaan. Mooi, terecht een literair juweeltje, alleen kwa inhoud ontieglijk wrang.

Een gigantische patstelling. Iets wat we niet willen. Een duidelijk en bevredigend antwoord ontbreekt. Een maatschappelijk issue tegenwoordig van jewelste. Het is natuurlijk een “kut” onderwerp en daar dan toch nog meelevende gevoelens bij te kunnen leveren vind ik een prestatie van de schrijver.

Omdat er nog zo veel meer is waar we met zijn allen ongelukkig over zijn houd ik het boekje toch maar zelf. Ter bezwering of zo of om alert te blijven….. Bovendien vanwege het onderwerp m.i. ook ongeschikt om cadeau te doen.

HJR (11-3-’16)

en laat ik nu toch helemaal niet meer weten waar het over ging en laat ik het bovendien toch ook nog weggegeven hebben? Weet zelfs niet meer aan wie. Het zal de ouderdom wel zijn die toeslaat en het feit dat ik aan het “ontspullen” ben/moet.

HJR (28-8-’16)

Geef een reactie

