“Vis”

Vannacht kreeg ik een partij vis aangeleverd. Thijs atendeerde me er op. “Dat is voor jou”, zei hij. “Paling”? dacht ik. “Nee” het was iets anders, het waren dikkere vissen. Er kwam nog meer. Nog twee andere soorten, iets rozigs, waarschijnlijk zalm en dat andere? Kabeljouw? Er werd een foto van gemaakt. Ik dacht, “dat is een goed idee”, maar toen werd het al weer afgevoerd en zag ik alles achter de deur van een koelcel verdwijnen. Een foto heb ik er dan ook niet van. Er werd verder geen woord gesproken.

Ik heb het niet gesnapt. Ben niet direct een viseetster, hoewel als ik het krijg, ik het wel lekker vind. Ik had trouwens nog vis in mijn eigen vriescompartment. Ze mochten het houden wat mij betreft.

HJR (12-4-’16)

 

Geef een reactie

