met enige aarzeling

#Over Ruud

Heel mooi hoe jullie in #blogpraat een mens herdachten, #Ruud_Ketelaar.

Ik kon daar niet aan mee doen. Hij had me geblocked. Ik had hem nog wel de hand geschud toen op die avond dat Jacob Jan in Utrecht optrad. Of Ruud zich toen realiseerde dat ik dat was, waarschijnlijk niet. Ik kon toen niet langer blijven, omdat ik werd opgehaald en heb daarom ook niets met hem kunnen uitpraten, zo dat al gekund zou hebben.

Tot in eeuwigheid zullen hij en ik in deze controverse blijven zitten als vertegenwoordigers van elk een andere kijk op een stukje maatschappij.

Ik kreeg eigenlijk de indruk dat jullie elkaar allemaal al van elders kende, maar weet nu niet of dat klopt.

Hoe dan ook Ruud ging dood. Afgelopen week. Heel plotseling. Een schrik. Vele reacties, ook van mij over “dat door hem geblocked zijn”.

Dat ging toen over die rellen in de Haagse schilderswijk nu alweer een paar jaar geleden. Op twitter dan wel te verstaan. We hadden daar heel tegenstrijdige meningen over. Iemand van de de pvv ging zich er tegenaan bemoeien. We konden elkaar niet overtuigen. Ruud vond het welletjes en blockeerde de handel. Hij had kennelijk zijn grenzen en die bewaakte hij.

Daarom ken ik zijn blogstukjes ook niet, althans niet echt. Ik stel me zo voor dat ze van betrokkenheid getuigden en nogal uitgebreid verhalend.

Het bijzondere eerbetoon op blogpraat aan hem gewijd zegt wel iets over de persoon die hij voor velen was en nu gemist gaat worden, maar zeker ook herinnerd.

Het is altijd een schrik als iemand doodgaat, zeker voor familie en vrienden en dan nog zo plotseling. Heel veel sterkte jullie allen.

HJR

– – – – –

Geef een reactie

