Tureluurs en zo

Een Tureluur,

Thuisgekomen kon buurman Harry , me na mijn uitleg al direct vertellen hoe de vogel die ik gezien had heten moest: Het kon niet anders of het was een Tureluur geweest. Het woord had ik eigenlijk nooit aan een vogel gekoppeld. Coby, de deur uitkomend bleek ‘m ook al te kennen, ja, zitten vaak op paaltjes en inderdaad, mijn vogel zat daar op. Toen ik dichter bij kwam vloog hij “turelurend” weg, beschreef al schreeuwend grote cirkels in de lucht om daarna toch weer op het paaltje terug te keren.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Het verschaft me steeds plezier iets nieuws te ontdekken, nu betrof het dan die voor mij onbekende vogel. ’n Paar dagen daarvoor was het mijn beginnende leergang met betrekking tot het knooppunten systeem langs onze fietspaden. Had ze al wel vaak langs de weg gezien, maar snapte er “geen hout van”. Ben nu ermee begonnen me er in te verdiepen. Toch lukt het nog niet echt. want er deden zich al direct een paar hindernissen voor. Lukte nl. niet altijd de verschillende nummers te ontwaren, maar ben daar niet om getreurd. Gewoon op plekken komen waar ik nog niet eerder was, slechts zien en beleven hoe of ’t elders is verstrooid me en boeit me eveneens. En langzamerhand zal het me al fietsend verder wel gaan dagen.

 

HJR (21-6-’16)

One thought on “Tureluurs en zo

Geef een reactie

