Robert

Vroeg me al wel vaker af wat hij nu van de consternatie rond het Turkije van tegenwoordig vinden zou en ook of hij nog wel leven zou, want erg best had hij er toen in 1997 al niet uitgezien.

Onze reisleider Robert van den Graven. Hij had zijn hart aan Istanboel verloren, zo schreef hij in de korte advertentie in de krant. Met kleine groepen leidde hij de mensen door de stad.

Het was leuk. We kwamen op diverse aparte plekken. En nu achteraf ook nog, bleek het ook voor mij “de stad der steden”. Wat een historie. Zo op het kruispunt van wereld-delen en culturen door de eeuwen heen. Wat een verhalen vallen er niet te vertellen daar, alhoewel de meeste ervan  reeds lang verstomd zijn.

Gisteren bladerde ik mijn plakboek erover door. Toen kwam zijn naam ook weer te voorschijn. Ik zocht hem op op twitter en op facebook. Tot in 2013 had hij daar zijn berichten nog geplaatst.

Het kwam natuurlijk ook doordat Burcu er woonde, dat ik er heen wilde. Zij was toen wel de directe aanleiding en Robert had met die advertentie voor dat extra duwtje gezorgd.

HJR (11-8-’16)

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

One thought on “Robert

  1. Een van de meest bijzondere steden die ik heb bezocht. Gezworven door de stad. Moskeeën bezocht. Me verbaasd over de hoffelijkheid van de jonge Turkse mannen. Stonden op in de tram, hielpen galant bij het uitstappen. Kortom een andere wereld😍

Geef een reactie

